یاد آشنا

تو ای دلبر که پرسی حال ما را٬

که می گوید که یاد آشنا کن؟

مرا درمانده حسرت چه خواهی؟

که می گوید که دردم را دوا کن؟

چو از احوال زارم یاد کردی

دوباره دست مرگ از من رها  شد

رها کن دامنم را تا بمیرم

که جانم خسته زین رنج وبلا شد

نمی دیدی دلم دیوانه توست؟

نپرسیدی چرا حال دلم را؟

به درگاه تو زاری ها نکردم؟

چرا پس حل نکردی مشکلم را؟

تو را پیوند روح و جان نخواندم؟

تو پیوند دل و جانم نبودی؟

چرا از دام آزادم نکردی؟

چرا در فکر و درمانم نبودی ؟

نمی دیدی که بعد از آن همه رنج

دل من تاب تنهایی ندارد؟

نمی خواندی مگر در داستان ها:

دل عاشق شکیبایی ندارد؟

به درد من٬ فراق روی ماهت ٬

نمی افزود و از جانم نمی کاست؟

نمی دانی که آن اندوه جانکاه

شب و روز از دل و جانم چه می خواست؟

تو را چون گل نوازش ها نکردم؟

خریدار تو و نازت نبودم؟

تو تنها همزبان من نبودی؟

من از جان محرم رازت نبودم؟

نمی لرزید سر تا پایم از شوق؟

چو یک دم در کنارت می نشستم

نمی گفتم به آن چشمان زیبا

تو زیبایی و من زیبا پرستم؟

نمی دیدی که چون پروانه می سوخت

میان آتش تاروپودم؟

نه از پروانه کم بودم که بنالم

اگر دیدی که من خاموش بودم

به دام غم گرفتارم ندیدی؟

به جان و دل وفادارت نبودم؟

در آن شب ها که گفتی راز دل را

سراپا محو گفتارت نبودم؟

نمی گفتم تو را بیقراری:

ببین دل را که از هجران چه دیده؟

چه می پنداشتی؟پولاد بودم؟

تنم رریین و جانم آهنین بود؟

اگر هم آهنم پنداشتی٬ باز

سزای این محبت ها نه این بود!

چه شب ها خواب در چشمانم نیامد

وگر خفتم تو را در خواب دیدم

چه رویاهای شیرینی که آخر

بنای جمله را بر آب دیدم !

نخستین روزها را یاد داری؟

که ترسیدی وفادارم نبینی؟

وفاداری چنانم ناتوان کرد

که می ترسم دگر بارم نبینی!

هنوزت می پرستم می پرستم؟

زند گر تیشه ٬غم بر ریشه ی من

هنوزت با دل و جان دوست دارم

تویی سرمایه اندیشه ی من

تو ای دلبر که پرسی حال ما را !

که می گوید که یاد آشنا کن؟

مرا درمانده ی حسرت چه خواهی؟

که می گوید که دردم را دوا کن؟

که گوید یاد کن بیمار خود را؟

که گوید با خبر از حال من باش؟

اگر یارم نئی حالم چه پرسی؟

وگر یار منی پس:مال من باش!

نظرات 6 + ارسال نظر
امیر شنبه 13 شهریور 1389 ساعت 07:37 ب.ظ http://www.abarshap.com

سلام
وبلاگ خوبی داری
اگه با تبادل لینک موافقی منو با نام
***محصول باشی***
لینک کن بعد خبرم کن منم تو ر لینک کنم
دوست دارم

دختری با دامن حریر شنبه 13 شهریور 1389 ساعت 07:39 ب.ظ http://www.patty.blogsky.com

سلام طاهره جان...وبلاگت که قشنگ است اما حال و هواش قشنگتر و بارونی نشون میده...
توی درباره ی من گوشه ی صفحه ی وبت تقدیم به کسانی کرده بودی که....
پس منم اجازه داشتم تا بخونم !!
مرسی...
به منم سر بزن..منتظرم.

بانک نوشت شنبه 13 شهریور 1389 ساعت 07:47 ب.ظ http://www.banknevesht.ir

سلام
با پستی جدید با عنوان "هشدار" بروز شدم.

Morteza شنبه 13 شهریور 1389 ساعت 07:58 ب.ظ http://www.tikafun.com

سلام. وب جالبی داری.
به وبسایت سرگرمی و تفریحی من هم سر بزنی خوشحال میشم.
میتونی توی انجمن هاش هم اعلام آمادگی کنی و تو هر بخشی که خواستی
مدیر بشی.

دختری با دامن حریر سه‌شنبه 16 شهریور 1389 ساعت 01:20 ق.ظ http://www.patty.blogsky.com

سلام طاهره جون...
مرسی از اینکه پیشم اومدی.. مرسی از حضور مهربونت :)
خیلی خوشحالم کردی...خیلی زیاد
بازم منتظرت هستم دوست جونیییم

[ بدون نام ] یکشنبه 19 تیر 1390 ساعت 07:53 ق.ظ http://varsin.blogfa.com

سلام وب بسیار زیبایی داری
varsin.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد